سئو در اینستاگرام چیست

سئو اینستاگرام در گوگل چیست و چگونه اینستاگرام خود را سئو کنیم؟

این یعنی ممکن است من در اینستاگرام از هشتگ سئو محتوا زیر پست هایم استفاده کنم که رقابت بالایی دارد، اما در عین حال اصلا مخاطبی به سراغ این هشتگ نرود! همینطور برعکس این قضیه هم امکان دارد، این یعنی ممکن است پست من از یک هشتگ با رقابت بسیار پایین، تعداد زیادی بازدید بگیرد. اضافه کردن یک عکس پروفایل جذاب تاثیر زیادی روی نظر مخاطبان نسبت به شما دارد. مخصوصا که وقتی پست های تان در اکسپلور دیده شود، در کنار پست، این تصویر نشان داده میشود و در صورت جذاب بودن، ممکن است مخاطب را به بازدید از پروفایل شما ترغیب کند. خب وقتی کسی برای اولین بار وارد صفحه شما می‌شود، بعد از عکس پروفایل، اولین جایی که چک می‌کند، بایو پیج‌تان است.

اینکه دقیقا کدام نوع درخواست به درد شما میخورد، نسبت به مخاطبان و محتوای پست تعیین میشود. شما در بخش نام که در تصویر پایین هم مشخصش کرده ام، میتوانید یک متن فارسی بنویسید. توصیه می‌‌کنیم حتماً مقاله «چگونه بیو اینستاگرام جذاب بنویسیم» را هم بخوانید تا با چند و چون نوشتن یک بایوی جذاب و حرفه‌ای آشنا شوید. اگر می‌خواهید با جزییات بیشتر راجعع به نحوه کار کردن اینستاگرام بدانید، سری به مقاله «الگوریتم‌های اینستاگرام» بزنید. برای ترکیب مؤثر بازاریابی و تبلیغات، لازم است این دو مفهوم را به گونه‌ای هماهنگ کنید که یکدیگر را تقویت کنند. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید.

این خود یک مسیر روشن برای کاربران می‌سازید و از طرفی نرخ تبدیل بازدید به فالوور را بهبود می‌دهد. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای بهینه‌سازی صفحه اینستاگرامی خود انجام دهید استفاده از هشتگ‌های مناسب است. کاربران می‌توانند با جستجوی عبارات مورد نظر خود در غالب هشتگ پست‌های صفحه شما را مشاهده کنند. به همین دلیل هم توصیه می‌شود که برای تمامی پست‌ها و مطالب خود از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید. برای دستیابی به نتایج مطلوب در اینستاگرام، نوشتن و بهینه‌سازی کپشن‌ها با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب‌وکار شما اهمیت زیادی دارد. هرچند که امکانات اینستاگرام برای استفاده از کلمات کلیدی محدود است، تأثیر آن‌ها بر موفقیت پیج شما قابل‌توجه است.

همان‌طور که گفتیم سئو ترکیبی از هنر و علم است و استفاده از آن برای بهبود رتبه‌بندی اینستاگرام مخصوصا در سال‌های اخیر رواج پیدا کرده است. در این مقاله در مورد فاکتورهای مهمی که اینستاگرام برای سئو در نظر می‌گیرد صحبت کردیم و همچنین ۱۰ راه برای بیشتر دیده شدن در این پلتفرم به شما معرفی کردیم. با ما همراه باشید تا ۱۰ روش برتر برای بهینه‌سازی پروفایل و محتوا را به شما بگوییم تا توسط افرادی که در جستجوی برندهای مشابه شما هستند، دیده شوید. از رمزهای قوی و اقدامات امنیتی مناسب برای حفاظت از حساب خود استفاده کنید و به کاربران خود اطمینان دهید که اطلاعات آن‌ها در امان است. استفاده از موسیقی و صدا در محتوای اینستاگرام می‌تواند جذابیت بیشتری به ویدئوها و استوری‌های شما ببخشد. استفاده از ابزارهای آنالیز اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا عملکرد صفحه خود را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید.

کلیات تکنیک‌های بهینه‌سازی اینستاگرام خیلی شبیه به سئو گوگل است؛ منتهی در یک‌سری جزئیات تفاوت‌هایی با هم دارند. مثلاً در سئو گوگل شما از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، توضیح سئو، آدرس و… استفاده می‌کنید، ولی در اینستاگرام همین کلمات کلیدی را در بایو، کپشن، هشتگ‌ها و…. با عمل به نکات بالا در سئو اینستاگرام، می‌توانید دنبال کنندگانی را افزایش دهید که با پست‌های شما تعامل برقرار می‌کنند – چه ارسال نظر، اشتراک گذاری با دوستان یا کلیک کردن روی لینک موجود در بیو. جدا از این موارد، خود نوار سرچ اینستاگرام نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای پیدا کردن عبارات با سرچ بالا باشد. یکی از کلماتی که فکر می‌کنید به حوزه فعالیت شما مربوط می‌شود را در این نوار تایپ کرده و خود اینستاگرام لیستی از کلمات کلیدی با سرچ بالا را به شما پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها در پست‌های خود استفاده کنید. کانال‌های تبلیغاتی (مانند تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی، بنرهای اینترنتی) را بر اساس رفتار مخاطبان هدف انتخاب کنید.

وبسایت و اینستاگرام مکمل یکدیگر هستند و استفاده از آن‌ها در کنار هم کمک بسیار زیادی به رشد و توسعۀ کسب‌وکار شما خواهد کرد. اگر یک حساب کاربری تجاری اینستاگرام دارید، از شما خواسته می شود یک مکان را به بیو خود اضافه کنید. این کار به روشی مشابه برای پست کردن مکان‌ها عمل می‌کند و به اینستاگرام اجازه می‌دهد تا پروفایل شما را در سایر حساب‌ها، پست‌ها و قسمت‌هایی از محتوای همان منطقه مرتب کند. همچنین می توانید اکانت خود را قابل برچسب گذاری کنید، که آن را در نقشه قابل جستجوی اینستاگرام قرار می دهد. در حالی که ما در مورد دسترسی صحبت می کنیم، زیرنویس ها و کپشن ها راه های آسانی برای باز کردن محتوای شما برای کاربران بیشتر هستند.

همین حالا پیج های اینستاگرامی را میشناسم که بیشتر از ده ها و بلکه صدها هزار مخاطب را صرفا از طریق استوری جذب کرده اند! علاوه بر این، اینکه استوری ها به تعداد دفعات زیاد دیده میشوند، اجازه میدهد در سریع ترین زمان ممکن به کمک آن با مخاطبان ارتباط عمیق تری برقرار کنید. در واقع شما باید با توجه به شناختی که از مخاطبان دارید و البته آماری که خود اینستاگرام در قسمت Insight به شما میدهد، زمان فعالیت کاربران را حدس زده و در همان زمان پست منتشر کنید. به این ترتیب پست در زمان انتشار به کاربران بیشتری نمایش داده شده و احتمال دیده شدنش بیشتر میشود. به نظر مهم ترین مشکلی که صاحبان پیج های اینستاگرامی دارند، این است که هنوز درک نکرده اند باید محتوای باکیفیتی در این شبکه اجتماعی منتشر کنند. مطمئن باشید اگر محتوای خوبی منتشر نکنید، مخاطبان به جای شما به سراغ رقیب تان خواهند رفت.

تعاملات کاربران در شبکه‌های اجتماعی نه‌تنها باعث افزایش بازدید محتوا می‌شود، بلکه به طور غیرمستقیم بر اعتماد موتورهای جستجو و بهبود جایگاه سایت‌ها نیز تأثیر می‌گذارند. امروزه، کسب‌وکارها با بهره‌گیری از Social Signal و تحلیل آن، می‌توانند استراتژی‌های مؤثرتری برای رشد و بهبود سئو طراحی کنند. یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته، انستاگرام است. اما چگونه می‌توان مطمئن شد که صفحه انستاگرام شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود؟ در اینجا، نقش سئو انستاگرام در گوگل بسیار حیاتی است. بهینه‌سازی صفحه انستاگرام برای موتورهای جستجو، می‌تواند به جذب مخاطبان بیشتر و افزایش بازدیدها کمک کند. در این مقاله از شرکت طراحی سایت تهران سایت، به بررسی تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلف برای بهبود سئو انستاگرام و ارتقای رتبه آن در گوگل خواهیم پرداخت.

کاربران می‌توانند در طول لایو نظرات و سوالات خود را مطرح کنند و شما می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید. همچنین، لایو مشترک نیز امکان پخش زنده را با همکاری یک یا چند کاربر دیگر فراهم می‌کند. این ویژگی به شما و همکارتان اجازه می‌دهد تا به طور همزمان در یک لایو شرکت کنید و با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. لایو مشترک می‌تواند به معرفی پیج شما به مخاطبان همکار و بالعکس منجر شده و در نتیجه بازدید پیج شما را افزایش دهد. همچنین، این ویژگی امکان تعامل بیشتر با مخاطبان را فراهم می‌کند و منجر به افزایش مشارکت آن‌ها در پیج شما خواهد شد. با سئو اینستاگرام می‌توانید صفحه خود را به گونه‌ای بهینه کنید که کاربران بتوانند با جستجوی کلمات مرتبط در موتور جستجوی گوگل صفحه اینستاگرامی شما را در میان نتایج مشاهده کنند.

در واقع پیشنهادم این است که لیست هشتگ های مرتبط به حوزه کار خودتان را در بیاورید، بعد به سراغ پست های رقبا رفته و ببینید پرمخاطب ترین پست های شان کدام بوده اند؟ حالا هشتگ آنها را هم در لیست تان بنویسید. بعد از این به مرور در هر پست با قرار دادن 5 الی 15 هشتگ، اثربخشی آنها را تست کنید و کم کم لیست هشتگ های منتخب تان را درآورده و کاملش کنید. اما چرا باید آن را بنویسیم؟ خب بالاتر هم گفتم که هر چه پست شما بتواند تعامل بیشتری جذب کند، احتمال اینکه به اکسپلور برود بیشتر خواهد شد. بنابراین یکی از مهم ترین تکنیک های SEO اینستاگرام، نوشتن CTA های جذاب است. نمیگویم که باید پست شما از ادغام رنگ ها طبق اصول رنگ شناسی و به کمک المان های گرافیکی خیلی خاص ساخته شود، اما به طور کلی ظاهر پست شما باید آنقدر جذاب باشد که مخاطب را به خودش جذب کند. به طور کلی هم بدانید که پست هایی با بک گراند آبی رنگ در اینستاگرام بیشتر مورد توجه مخاطبان هستند.

به این مورد در اینستاگرام می‌گویند Shadow ban شدن و در گوگل می‌گویند پنالتی شدن سایت. پس وقتی مشاهده کردید که حتی در هشتگ، پیج شما بالا نمی‌آید شبیه به آن هست که در نتایج گوگل و یک کلمه کلیدی سایت شما بالا نمی‌آید. تعامل (Interaction) کاربران نشان دهنده زنده بودن آن کسب و کار است و باید در هر کسب و کاری و در هر اندازه‌ای این تعامل‌ها رصد شوند و همینطور بهبود پیدا کنند. در اینستاگرام امکان ارزیابی تعاملات کاربران نیز وجود دارد هر چند به قدرت ابزارهای آنالیز یک وبسایت نمی‌رسد. تعامل کاربران در یک وبسایت در سئوی آن سایت بسیار اثرگذار است، تعامل‌هایی همانند نظر گذاشتن، به اشتراک گذاشتن و دیدن سایر صفحات و ماندن در سایت و … مواردی که دقیقا در اینستاگرام هم وجود دارد حال با کمی تفاوت.

هر چه بیشتر با کاربران ارتباط برقرار کنید، تعاملات بیشتری ایجاد می‌شود که به تقویت سوشال سیگنال‌ها کمک می‌کند. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. در این پست به معرفی نکته های جدید و کلیدی سئو و بهینه سازی در یوتیوب همراه با تکنیک‌ها و ترفندهای سئو برای نمایش بهتر محتوا و مطلب در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی نظیر اکس، تلگرام، اینستاگرام و متا. سئوی اینستاگرام یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، تکنیکی است که برای افزایش عملکرد محتوا و پروفایل شما استفاده می شود. برخلاف سئوی سنتی که بر موتورهای جستجو مانند گوگل تمرکز دارد، سئوی اینستاگرام تماماً به این است که محتوای شما در اکوسیستم اینستاگرام قابل مشاهده تر باشد. وقتی برای مدت طولانی زیاد لایک کنید و یا فالوو کنید و یا کامنت بگذارید برای الگوریتم اینستاگرام چه معنی می‌دهد؟ یعنی ربات هستید و یا کار شبیه به ربات را انجام می‌دهد.

این کانال‌ها را همسو با استراتژی‌‍‌های توزیع و برقراری ارتباط با مشتریان در بازاریابی تعیین کنید. پس از آشنایی با ابزارها، باید به جمع آوری و تحلیل داده های کلیدی بپردازید. انتخاب داده هایی که بیشترین تأثیر را بر رشد پیج شما دارند، به شما این امکان را میدهد که تمرکز خود را بر روی مواردی قرار دهید که به طور مستقیم بر موفقیت شما تأثیر میگذارد. این داده ها میتوانند شامل میزان بازدید، میزان لایک، کامنت ها و دیگر جوانب تعامل کاربران با محتوای شما باشند. با تحلیل این داده ها، میتوانید روندهای موجود را شناسایی کرده و تصمیمات آگاهانه تری بگیرید. برای یادگیری تحلیل داده در اینستاگرام و تبدیل شدن به یک تحلیلگر حرفه ای، لازم است که مراحل متعددی را طی کنید که هر یک اهمیت خاص خود را دارند.

این هشتگ ها میتوانند به شما کمک کنند تا درک بهتری از روندهای جاری و علایق جامعه هدف خود پیدا کنید و در نتیجه، تصمیمات بهتری در مورد انتخاب هشتگ های مناسب برای محتوای خود بگیرید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا به صورت زنده میزان ذکر نام برند یا محتوای خاص در شبکه‌های اجتماعی را دنبال کنید و سیگنال‌های اجتماعی خود را ارزیابی کنید. برای بهبود سوشال سیگنال‌ها، اطمینان حاصل کنید که پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی شما به‌طور کامل تکمیل شده و لینک‌های درست به سایت شما اضافه شده است. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. یک سری سایت‌ها در بحث سئو هستند که صرفا در آن‌ها لینک موجود است و ارزش محتوایی خاصی ندارند.

در بخش اول مقاله میخواهم مهم ترین موضوع، یعنی سئو اینستاگرام برای دیده شدن در اکسپلور و افزایش فالوور را به شما آموزش بدهم. اگر نمیدانید اکسپلور چیست، در واقع آن بخشی که با کلیک روی دکمه ذره بین واردش میشوید، اکسپلور است. راستش را بخواهید من نمیدانم دقیقا نظر هر کدام از شما عزیزان، از عبارت افزایش سئو اینستاگرام چیست، بنابراین به جای محدود کردن این محتوا، در ادامه هر 3 این موضوعات را به شما آموزش میدهم! استفاده از ابزارهای تحلیل داخلی اینستاگرام و بررسی داده‌های گوگل آنالیتیکس یک ترکیب طلایی برای بررسی سئو اینستاگرام در گوگل و خود برنامه است. اضافه کردن تگ آلت به گوگل کمک می‌کند که راحت‌تر بفهمد تصویر شما درباره چیست. این‌طوری تصاویر شما نه‌تنها در جست‌وجوهای گوگل بیشتر دیده می‌شوند، بلکه می‌توانند در جست‌وجوی تصویری هم رتبه بالاتری بگیرند.

تصاویری که از نظر بصری جذاب و متفاوت باشند، نه تنها جلب توجه بیشتری می‌کنند، بلکه احتمال اینکه توسط دیگران به اشتراک گذاشته شوند نیز افزایش می‌یابد. حتی اگر این تصاویر بدون ذکر منبع اصلی استفاده شوند، همچنان می‌توانند به افزایش دیده‌شدن شما در گوگل کمک کنند. یکی از مزایای جذاب این قابلیت این است که شما می‌توانید به سادگی موقعیت مکانی ثبت‌شده برای محصولات یا خدمات خود را تغییر دهید. اگر متوجه شدید که موقعیت فعلی کارایی لازم را ندارد، می‌توانید از خلاقیت استفاده کنید و مکانی را انتخاب کنید که به نظر می‌رسد جذابیت بیشتری برای کاربران دارد. این استراتژی به شما اجازه می‌دهد تا با ایجاد تجربه‌ای مطلوب‌تر، تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشید و به طور هوشمندانه‌ای از این قابلیت برای جذب فالوورها و مشتریان بیشتر استفاده کنید. جای تعجب نیست که آنچه که کاربر در نوار جستجو تایپ می‌کند مهم‌ترین چیز برای سرچ است.

ولی زمانی که می‌گوییم اهمیت بالایی دارند به معنای آن نیست که باید زیاد استفاده شود. مثل این می‌ماند که بگوییم قرص x برای شمای y مفید است ولی اگر همان قرص را کم بخورید و یا زیاده ‌روی کنید اثرات منفی برای شما خواهد داشت. اگر شما به سرعت به آن‌ها پاسخ دهید، باعث می‌شود که احساس کنند مورد توجه قرار گرفته‌اند و این موجب افزایش وفاداری و تعامل آن‌ها با پیج شما خواهد شد. همچنین پاسخگویی سریع نشانگر حرفه‌ای بودن و برخورد مناسب شما با مخاطبان است و بنابراین کاربران به پیج شما اعتماد کرده و در آینده نیز با آن تعامل خواهند داشت. در ادامه راهکار هایی به شما نشان خواهیم داد که به شما در معرفی، افزایش بازدید، تعداد لایک و کامنت و اعتبار پیجتان کمک بزرگی خواهد کرد. در واقع این راهکارها پاسخ شما به سوال “چگونه پیج اینستاگرام سئو کنیم” خواهد بود.

همچنین این سیگنال‌ها می‌توانند ترافیک ارگانیک سایت را افزایش داده و برندینگ را تقویت کنند که در نتیجه، اعتبار دامنه در نظر موتورهای جستجو بالاتر می‌رود. هرچند سوشال سیگنال‌ها به‌طور مستقیم در رتبه‌بندی گوگل دخیل نیستند، اما به بهبود عوامل غیرمستقیمی که بر سئو تأثیر دارند کمک می‌کنند. هرچقدر محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی بیشتر دیده شود، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران به سایت شما مراجعه کنند. این بازدیدهای ارگانیک از شبکه‌های اجتماعی به سایت شما کمک می‌کند تا ترافیک بیشتری جذب کند که در نهایت می‌تواند بر رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد. موتورهای جستجو مانند گوگل (Google) به سایت‌هایی که ترافیک بالا و بازدیدکنندگان فعال دارند، امتیاز بیشتری می‌دهند. اساساً شبکه‌های اجتماعی و سئو ارتباط تنگاتنگی با هم دارند که افزایش ترافیک ارگانیک کمک زیادی به آن می‌کند.

سئو در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به هزینه‌های زیاد، پیج خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید. زمانی که کاربر یک کلمه کلیدی یا هشتگ مرتبط با فعالیت شما را در کادر جستجوی اینستاگرام جستجو می‌کند، پروفایل کاربری یا محتوای قرار گرفته در پیج شما در بالای لیست ظاهر شود. با بهینه‌سازی پست‌های اینستاگرام خود، می‌توانید شانس خود را برای یافتن عبارات، هشتگ‌ها و موضوعاتی که در الگوریتم اینستاگرام قرار می‌گیرند، افزایش دهید. اگر الگوریتم جستجوی اینستاگرام حساب شما و پست‌های شما را درک کند، کاربرانی که فعالانه به دنبال محصولات و خدماتی هستند که شرکت شما ارائه می‌دهد، به راحتی شما را پیدا می‌کنند. خب پس با این حساب، بهترین هشتگ برای سئو در اینستاگرام چیست؟این به کسب‌وکار و مخاطبان شما بستگی دارد. برای درک اینکه کدام هشتگ‌ها در حال حاضر ترافیک را به سمت پست‌های شما هدایت می‌کنند، به Insights اینستاگرام خود نگاهی بیندازید.

شناسایی این زمان ها به شما کمک میکند تا محتوای خود را در ساعاتی منتشر کنید که بیشترین بازدید و تعامل را به همراه دارد. انتشار محتوا در زمان مناسب میتواند تأثیر بسیار زیادی بر افزایش دیده شدن پست ها و بالا رفتن تعامل ها داشته باشد. همچنین با استفاده از UTM Tracking می‌توان تأثیر دقیق هر پلتفرم اجتماعی بر ترافیک و تبدیل‌ها را ارزیابی کرد. ابزارهای تحلیلی داخلی شبکه‌های اجتماعی نیز اطلاعات مفیدی درباره تعامل کاربران ارائه می‌دهند. تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث افزایش دید و جذب مخاطب هدفمند شود.

شاید بسیاری از این موارد را برخی‌ها رعایت نکنند، مثلا صفحه اینستاگرام امیر تتلو خواننده ایرانی که اکثر دوستان آشنا هستند. او ممکن است یک بار درباره دیوار صحبت کند، یک بار درباره حجاب صحبت کند و یک بار درباره دلار حرف بزند، و اگر تمایل داشت درباره موسیقی صحبت می‌کند. این موارد نادر که هیچ گونه هدف روشنی را دنبال نمی‌کنند در حیطه صحبت های ما نیستند و این نوع صفحات همانند باد می‌مانند. زمانی که شما از سایت‌های معتبر لینک دریافت می‌کنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایت‌های غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحه‌ای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک می‌شود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند.

سئو آلفا با ارائه خدمات جامع در زمینه سئو، از جمله تولید محتوا، بهینه‌سازی سایت و مشاوره سئو، این امکان را به شما می‌دهد که با هزینه‌ای معقول و در مدت زمانی کوتاه، بهترین نتایج را کسب کنید. با استفاده از تحلیل‌های رایگان سئو، می‌توانید وضعیت سئو سایت خود را بررسی کرده و مشکلات آن را شناسایی کنید. همچنین، اگر به تولید محتوای سئو علاقه دارید، می‌توانید در آزمون استخدام نویسنده سئوکار غیرحضوری شرکت کنید و فرصت‌های جدیدی را در این حوزه به دست آورید. براساس آمارهای منتشر شده، هر روز بیش از 3 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود و هنوز هم اکثر کاربران برای یافتن پاسخ سوالات خود و پیدا کردن محصولات و خدمات مورد نظر از این موتور جستجو استفاده می‌کنند. به همین دلیل، بهینه‌سازی سایت باید در اولویت استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ قرار گیرد. بهینه‌ سازی پروفایل و محتوای اینستاگرام کمک می‌کند تا پروفایل شما در نتایج جستجو های مرتبط بیشتر دیده شود و بازدید بیشتری جذب کند.

تولید محتوای جذاب و برنامه‌ریزی دقیق برای وایرال شدن پست‌ها و استوری‌ها، نقشی کلیدی در تقویت هویت برند و افزایش تعامل با مخاطبان دارد. این استراتژی به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می‌کند تا برندها را بهتر شناسایی کرده و در نتایج جستجو جایگاه مناسبی به آن‌ها اختصاص دهد. سئو اینستاگرام مجموعه اقداماتی است که با بهینه‌سازی محتوای اینستاگرام شما باعث می‌شود تا در نتایج جستجو در این پلتفرم دیده شوید. شما می‌خواهید وقتی کسی در اینستاگرام در مورد کلمات مرتبط با کسب‌وکار شما سرچ می‌کند، حساب یا محتوایتان را در بالای لیست نتایج ببینید؛ راهکارهای سئو پیج اینستاگرام می‌توانند به شما در دستیابی به این هدف کمک کنند. نتایج جستجوی اینستاگرام شامل محتوای مرتبط، حساب‌های کاربری، فایل‌های صوتی، هشتگ‌ها و لوکیشن‌ها می‌شود. همانطور که گفتیم، پروفایل پیج اینستاگرام یا همان بیو پیج یکی از بهترین قسمت ها برای قرار دادن کلمات کلیدی و جذب مخاطب است.

همچنین این موضوع را درمی‌ یابد که حتما محتوای کپشن، با اهمیت و جذاب است که افراد وقت زیادی را صرف مطالعه آن می‌کنند در نتیجه آن را به افراد بیشتری نمایش می‌دهد و همین موضوع باعث افزایش سئو اینستاگرام می‌شود. با یک استراتژی قوی سئوی اینستاگرام، می‌توانید مطمئن شوید که پست‌های شما در نتایج جستجوی مرتبط در صفحه اکسپلور و در فیدهای محتوای پیشنهادی ظاهر می‌شوند. سئوی اینستاگرام یک تاکتیک نهایی برای دستیابی به مخاطبان مرتبط با محتوای شما است. تحلیل پیج رقبا ابزاری قدرتمند برای بهبود عملکرد صفحه شما در اینستاگرام است و میتواند سنگ بنای استراتژی های بهتر باشد. این کار شامل شناسایی انواع محتوایی است که بیشترین تعامل را از سوی کاربران جلب کرده است، یعنی باید بفهمید چه پست هایی، با چه سبک و محتوایی بیشترین بازخورد را در میان مخاطبان رقبا داشته است.

به عنوان مثال در عکس زیر مشاهده می‌کنید که اکانت Paper Magazine، هم در نام و هم در نام کاربری خود از کلمه کلیدی «Magazine» استفاده کرده است. با تقویت مهارت‌های SEO خود، کسب‌وکار خود برای اینکه راحتتر توسط افراد جستجو و دیده شود  بهینه می‌کنید و همچنین می‌توانید فالوئرهای بیشتری به دست آورید. سعی کنید برای انتخاب عکس از بهترین و با کیفیت ترین تصویر که البته بهتر است لوگوی برند شما باشد استفاده کنید. با کمک مشاوران ما، می‌توانید از مشاوره و راهبری، استراتژی‌گذاری، خلاقیت و ایده‌پردازی، طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و انتشار آن‌ها در کانال‌های مناسب بهره مند شوید. با همین کار ساده می‌توانید یک گام بلند در راستای بهبود سئوی اینستاگرام بردارید.

وقتی شما برای پست خود هشتگ انتخاب می‌کنید در واقع این فرصت را به پست خود می‌دهید که در صفحه ای دیگر با عنوان آن هشتگ انتخاب شده قرار بگیرد و در نتیجه بیشتر نمایش داده شود! در واقع این ساده ترین اهمیت هشتگ است که قابلیت دسترسی را دوچندان می‌کند. باید توجه داشته باشید که زمان مناسب برای انتشار پست وقتی است که مخاطبان شما بیشترین میزان فعالیت را دارند. به عنوان مثال،‌ اگر مخاطبان شما در صبح‌ها فعالیت بیشتری دارند؛ شما نیز باید پست‌های خود را در این زمان منتشر کنید. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های سوشال مدیا در دنیا شناخته شده که در کشور ما نیز طرف‌داران زیادی دارد. اما این شبکه تنها برای گشت‌وگذار و دنبال کردن اینفلوئنسرها طراحی نشده و در آن کسب‌وکارهای مختلف می‌توانند با پیدا کردن مشتریان بالقوه خود، فروش خود از این شبکه را افزایش دهند.

می‌توانید با باز کردن یک پست خاص و رفتن به «تنظیمات پیشرفته» به متن جایگزین دسترسی پیدا کنید. اگر می‌خواهید متن جایگزین بیشتر قابل مشاهده باشد، می‌توانید همین کار را با Photo ID انجام دهید. تنها تفاوت این است که متن جایگزین به راحتی قابل مشاهده نیست، در حالی که توضیحات Photo ID در زیر کپشن اولیه اینستاگرام شما نشان داده می شود. هشتگ‌ها برای سئوی اینستاگرام خوب هستند زیرا به پلتفرم کمک می‌کنند محتوای شما را زمینه‌ای کند، #pigparty یک هشتگ واضح و تعریف‌شده است که به اینستاگرام می‌گوید محتوای شما چیست و چگونه باید ایندکس شود. در آن روزها، مردم محتوای جدید اینستاگرام را از طریق هشتگ یا صفحه کاوش پیدا می کردند.

افزایش فروش در اینستاگرام می‌تواند از مسیرهای مختلفی برای کسب‌وکارهای فعال در این شبکه اتفاق بیفتد؛ اما یکی از کاربردی‌ترین گزینه‌ها در این مورد، بهبود پست‌های اینستاگرام برای نمایش در تب سرچ این اپلیکیشن می‌باشد. در نهایت، یک تاکتیک اصلی و در عین حال ساده دیده شدن این است که با شیوه‌های سئوی اینستاگرام خود سازگار باشید. هرچه بیشتر از بهترین روش‌های ذکر شده پیروی کنید، الگوریتم بیشتر متوجه می‌شود که حساب شما چیست و چه کاربردی دارد. این نوع سازگاری به اینستاگرام یاد می‌دهد که شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه می دهید. به این معنی که نمایه و محتوای شما در هنگام مرور اینستاگرام به کاربران مرتبط نشان داده می‌شود.

اشتراک گذاری آدرس سایت در انواع شبکه‌های اجتماعی هم اثر بسیار خوبی بر روی سئو آن وبسایت دارد. پیوند دادن پیج اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای افزایش بازدید در این شبکه اجتماعی به حساب می‌آید و مخاطبان بیشتری را به سمت پیج شما جذب می‌کند. علاوه بر این، اینستاگرام تاکید دارد که محتوای متنوع و جذاب منتشر کنید و از تنوع در پست‌های خود استفاده نمایید. همچنین، کاربران باید به طور مداوم با دنبال‌کنندگان خود تعامل داشته باشند و در پاسخ به نظرات و پیام‌های آن‌ها سریع و صمیمی باشند. یکی دیگر از راهکارهای موثر برای افزایش بازدید اینستاگرام، فعالیت در حوزه تخصصی خود است.

به همین خاطر ریلزها را به ابزاری قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر تبدیل می کند. علاوه بر این، الگوریتم‌های اینستاگرام از ریلزها یا قرقره‌ها حمایت می‌کنند، به این معنی که در صورت بهینه‌ سازی صحیح، می‌توانند دید شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. هشتگ‌های گسترده حجم جستجوی بالایی دارند اما رقابتی‌تر هستند، در حالی که هشتگ‌های خاص رقابتی کمتری دارند و می‌توانند به شما در دستیابی به مخاطب هدفمندتر کمک کنند. هر چند تفاوت های بسیاری در جستجوی اینستاگرام و گوگل وجود دارد، به عنوان مثال شما اگر جمله‌ای را در اینستاگرام جستجو کنید به احتمال زیاد نتیجه‌ای را پیدا نخواهید یافت. چرا که ماهیت این شبکه اجتماعی تصویر محور است و در پست‌ها عکس و یا ویدیو مشاهده می‌کنید و اگر متنی در پست وجود نداشته باشد به احتمال زیاد آن پست امکان نمایش در نتایج را ندارد، مگر لوکیشن عکس مشخص شده باشد.

اینستاگرام به طور مداوم به کاربران خود توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند به رشد و پیشرفت پیج آن‌ها کمک کند. یک توصیه مهم اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و مناسب برای محتوای شما است. هشتگ‌ها به اینستاگرام کمک می‌کنند تا محتوای شما را به کاربران علاقه‌مند به آن موضوع نمایش دهد. همچنین، اینستاگرام توصیه می‌کند که محتوای خود را در بهترین زمان‌های ارسال منتشر کنید تا بیشترین تعداد افراد را به خود جذب کند. پاسخ دادن به نظرت کاربران نه تنها باعث بهبود تجربه کاربری و ارتقای آن برند میشود، بلکه به سئو و بهینه سازی آن صفحه هم کمک می‌کند. همین موضوع در اینستاگرام موجود است و وقتی نظرات پست‌های سایت دیجی‌کالا را در اینستاگرام مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم که چرا نرخ تعامل کاربران در این صفحه بالا است.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/