چرا تبلیغات شما باید متفاوت باشند؟2021-02-17
تبلیغات موثر چیست؛ ۱۲ روش تبلیغات موثر برای فروش یکتانت
این تصویر تبلیغاتی شرکت IKEA نمونه جالبی از ارائه راهحل برای مشکل کمبود فضا و شلوغی خانههای مخاطبان است. این کمپین، خبر راهاندازی یک شعبه جدید IKEA در شفیلد را نیز به مخاطبان اعلام میکند. در واقع دو پیام تبلیغاتی در یک تصویر به شکل جداگانه به مخاطبان منتقل میشوند. بسیاری از آژانسهای تبلیغاتی و متخصصان بازاریابی برنامههای دقیق و از پیش تعیین شدهای دارند و اگر قصد همکاری با آنها را دارید، باید برای این کار از قبل برنامهریزی کنید و زمانبندی مشخصی داشته باشید. همچنین، برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی مناسبتی مانند نوروز و روز مادر و...
امروزه بیش از ۵ میلیارد نفر از اینترنت استفاده میکنند؛ رقمی که از سال ۲۰۰۵ تاکنون ۴۲۷ درصد رشد داشته؛ عددی که واقعا حیرتانگیز است! بدیهی است که این روند صعودی متوقف نمیشود و اینترنت هر روز نقش پررنگتری در زندگی مردم پیدا میکند. پس اگر هنوز تبلیغات دیجیتال را برای برندتان بهکار نگرفتهاید، باید بگوییم که متاسفانه از بسیاری از رقیبهایتان که در این فضا حضور دارند، عقب هستید. بدیهی است که ایونتهای تبلیغاتی، با ایجاد تجربهای متفاوت و ماندگار، نه تنها برند شما را معرفی میکنند، بلکه ارتباط عمیقتری با مخاطبانتان ایجاد میکنند. در کنار مبادله و پیدایش ارز، تبلیغات نیز یکی از قدیمیترین اقداماتی است که در دنیای تجارت صورت گرفت؛ چرا که به محض ظهور محصولات و خدمات، نیاز به شناساندن آنها هم به وجود آمد.
با این اوصاف برجسته کردن داستان برند ازجمله مهمترین اقداماتی است که میبایست در راستای رشد کسبوکارتان بردارید. داستانها قدرتی دارند که حتی سادهترین حقایق را به یادماندنی میکنند و راهی مؤثر برای برقراری ارتباط عمیقتر با مشتریان و افزایش فروش هستند. داستانگویی نهتنها در تبلیغات، بلکه در تمام فعالیتهای بازاریابی شما، ابزاری بیرقیب است. این جادوی قدرتمند، برند شما را زنده میکند، قلبها را تسخیر میکند و پیامتان را در ذهنها ماندگار میسازد. به طور خلاصه، تعیین هدف تبلیغاتی مهمترین مرحله در ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موفق است.
با این اوصاف بدیهی است که ترکیب خلاقیت با فناوری، تبلیغات چاپی را به ابزاری فراتر از گذشته تبدیل کرده است. یکی از بهترین روش های تبلیغات بدون شک ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه است. طبق آمار محتوای ویدویی خلاقانه 67 درصد بازدید بیشتری را تجربه میکنند.
وقتی کاربران این کلمات را در گوگل جستجو میکنند، تبلیغ شما در بالای صفحه نتایج نمایش داده میشود و زمانی که کسی روی تبلیغ کلیک کند و وارد صفحه موردنظر شما شود، هزینه کلیک از بودجه کمپین شما کسر میشود. در واقع بیلبورد تبلیغاتی با قدرت بصری و پیامهای ساده، به راحتی توجه مخاطبان را جلب میکند و در ذهن آنها ماندگار میشود. یکی از نقاط ضعف این نوع تبلیغات، عدم امکان ردیابی و تحلیل دقیق نتایج است، اما برندهای خلاق این چالش را به فرصت تبدیل کردهاند. آنها با ادغام تبلیغات چاپی در کمپینهای دیجیتال، موفق شدهاند اثرگذاری این روش سنتی را در دنیای مدرن به سطحی جدید برسانند.
هدفگیری مجدد: افزایش اثرگذاری تبلیغات
تبلیغات در بسیاری از رسانهها ازجمله روزنامهها، مجلات، برنامههای موبایل، سایتها و… قرار میگیرند. صرفنظر از جایی که تبلیغ خود را قرار میدهید، تبلیغات موفق شامل پنج بخش اصلی هستند. با استفاده از این روشهای آزمودهشده و واقعی در دنیای تبلیغات، تجارتی ایجاد میکنید که مشتریانش را جذب میکند، گروه دنبالکنندههای خود را ایجاد کرده و درآمد دارد. مطالعات نشان میدهد که افراد برای تصمیمگیری درمورد انتخاب یک برند یا محصول، بیشتر از اطلاعات، به احساسات خود متکی هستند.
- {
- این محتوا میتواند به شکل فرمهای قابل دانلود، قالبهای آماده، اینفوگرافیک و... |}{
- بایستی تا زمانی که مشتری تصمیم نهایی برای خرید را میگیرد، نام شما در ذهن او بماند. |}
- این نوع تبلیغات زمانی نمایش داده میشود که کاربران عبارات کلیدی مرتبط با محصولات یا خدمات شما را جستجو میکنند.
- همه میدانیم که رتبهبندی در جستجوهای اینترنتی چقدر اهمیت دارد، اما شاید شما زمان و منابع کافی برای اینکه مطالب جدید و خلاقانه برای وبسایت خود تهیه کنید، نداشته باشید.
- پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به خوبی میدانند که محتوای منتشر شده در آنها چقدر برای کسب و کارها مهم است و به همین دلیل، گزینههایی را برای تبلیغات کسب و کارها یا «حمایت مالی» (Sponsoring) طراحی کردهاند. {
- معمولا تمام برندهای معتبر پیام های تبلیغاتی مهم خود را به واسطه یک تیزر تبلیغاتی هوشمندانه و خلاقانه روانه بازار میکنند. |}
انیمیشن هیچ محدودیتی برای ایده های تبلیغاتی ما قائل نمیشود و این یعنی تبلیغات بدون حد و مرز. این نوع تبلیغات به دلیل ترکیب صدا و تصویر، جذابیت بصری و قابلیت بیان داستان، تأثیرگذاری بسیار بالایی بر مخاطبان دارند. بازاریابی محتوا نیز روشی است که در آن به جای تبلیغات مستقیم، با تولید و انتشار محتوای ارزشمند و مرتبط با مخاطب، توجه آنها را جلب کرده و آنها را به مشتری تبدیل میکنیم.
کسب و کارها همواره از تبلیغات استفاده می کنند تا تاثیرگذاری و فروش خود را بیشتر کنند. برای موفقیت در این زمینه نیاز است که بودجه ای را برای تبلیغ در نظر بگیرید. دلایل بسیار خوبی برای تبلیغات وجود دارد؛ از جمله جذب مشتری جدید، افزایش فروش و رشد کسب و کار. به عنوان مثال، کمپانی یوبی سافت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ بازی منتشر کرده و به نوعی میتوان گفت در هر ماه یک بازی ارائه کرده است.
میخواهید مخاطب حتماً عمل موردنظرتان را انجام دهد؟ موارد موردنیاز را در اختیار او بگذارید. برای مثال، اگر میخواهید محصول را بخرد، قیمت باید مشخص باشد؛ همچنین مخاطب باید بداند چه روشهایی برای پرداخت دارید. مثلاً میتواند از اعتبار اسنپ خود استفاده کند؟ خرید قسطی چطور؟ سومین مورد هم نحوهٔ ارسال کالاست.
در نهایت، ایجاد اعتبار و اعتماد در بین مشتریان، کلید موفقیت در هر نوع تبلیغات است. مقدمه تبلیغات یکی از کلیدیترین ابزارهای جذب مشتری و رشد کسبوکار است. اما بدون یک استراتژی تبلیغاتی هدفمند و موثر، هزینههای تبلیغاتی میتوانند بیاثر یا حتی زیانده باشند. برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موفق، باید ابتدا نیازهای بازار، ویژگیهای مخاطبان هدف و ابزارهای تبلیغاتی مختلف را به درستی درک کرده و آنها را بهصورت هماهنگ و هدفمند بکار گیرید. در این مقاله، به بررسی گامهای لازم برای تدوین یک استراتژی تبلیغاتی موثر برای کسبوکار شما خواهیم پرداخت. در دنیای امروز که اطلاعات به سرعت در حال تغییر است، مخاطبان به دنبال محتوای مفید و ارزشمندی هستند که به آنها کمک کند مشکلاتشان را حل کنند یا تصمیمات بهتری بگیرند.
با این دسترسی مداوم، میتوانید در بازار هدف خود بهخوبی شناخته شوید. بازاریابان اکنون این انعطافپذیری را دارند که با تقسیم بودجه بین کانالهای تبلیغاتی آنلاین مختلف، از راههای متفاوتی به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. از دیگر خوبیهای اینترنت این است که تعدادی ابزار (که بسیاری از آنها رایگان هستند) هم به شما میدهد که در اجرای استراتژی تبلیغاتیتان کمک خواهند کرد. میبینیم که مفهوم تبلیغات در طول تاریخ و با توجه به رشد صنعت و تکنولوژی و… دائماً در حال تغییر بوده و هست. همانطور که عادات خرید و نحوه و مکان سپریکردن زمان مصرفکنندگان در تمام این سالها تغییر کرده، ابزارها و روشهای تبلیغاتی هم متفاوت شدهاند.
درست است که تبلیغات در ابتدا مختص مذاهب بودهاند، اما حالا روزانه هزینهٔ زیادی در دنیای تبلیغات تجاری (advertising) صرف میشود و هر برندی تلاشش را میکند که در رقابت سخت این روزها قهرمان شود. تبلیغات به روشهای مختلفی انجام میشود و در واقع در هر محیطی که مخاطبی دارد، باید انتظار تبلیغات را داشته باشیم. از تبلیغات آفلاین مانند بیلبوردهای سطح شهر تا تبلیغات آنلاین مانند وبسایتها، ایمیل یا تبلیغات پیامکی که برای انجام آن باید حتما از سامانه پیامکی استفاده کنید.
فروش بیشتر، مورد بسیار مهم در فایده تبلیغات است؛ به گونه ای که اگر فروش خوبی از کمپین دریافت نکنید، بهتر است استراتژی خود را مورد بررسی قرار دهید. همانطور که در بالاتر اشاره شد، مشتریان جدید یکی از فایده های تبلیغات هستند که برای هر کسب و کاری، موضوع حیاتی به شمار میروند. قبل از اینکه بخواهیم فایده تبلیغات یا دلایل استفاده از تبلیغ را به شما توضیح دهیم، بهتر است بدانید که چرا تبلیغات مهم است.
یکتانت؛ هر آنچه از تبلیغات آنلاین احتیاج دارید
محتوای ویدیویی از محبوبترین شکلهای محتوا برای کاربران اینترنت، به ویژه کاربران شبکههای اجتماعی، است. آمارها نشان میدهند که بسیاری از کاربران ترجیح میدهند محتوای ویدیویی مختلفی را درباره محصولات و خدمات کسب و کارها یا برندهای مورد علاقه خود را تماشا کنند. به همین دلیل شما میتوانید با ساخت ویدیوهای تبلیغاتی جذاب و سرگرمکننده و انتشار آنها از طریق شبکههای اجتماعی یا «پلتفرمهای پخش ویدیو آنلاین» (Streaming Platforms) به تعداد زیادی مخاطب راغب دسترسی پیدا کنید. تبلیغات همچنین به ایجاد ارتباط عمیقتر با مشتریان کمک میکند و به کسبوکارها این امکان را میدهد تا نیازها و خواستههای مشتریان را بهتر درک کرده و محصولات خود را متناسب با آنها طراحی کنند. علاوهبراین، تبلیغات میتواند به افزایش فروش و درآمد کسبوکار منجر شود و در نهایت به رشد و توسعه پایدار آن کمک کند.
در پایان، میخواهم تاکید کنیم که تکرار و تمایز، دو ابزار قدرتمند در دست شما هستند. شما باید با درک دقیق از بازار هدف و استراتژی کسب و کار خود، بهترین ترکیب از این دو عامل را برای تبلیغات خود انتخاب کنید. شما باید تبلیغاتی خلق کنید که نه تنها دیده شوند، بلکه به یاد بمانند و در نهایت باعث رونق کسب و کار شما شوند.
این کانالهای تبلیغاتی سالها توسط کسب و کارهای مختلف استفاده شدهاند و مؤثر بودن آنها در معرفی کسب و کارها به مشتریان احتمالی ثابت شده است. در گذشته، کسبوکارها میتوانستند با تکیه بر بازاریابی دهانبهدهان و روابط شخصی به موفقیت برسند. اما با گسترش بازارها و افزایش رقابت، این روشها دیگر بهتنهایی کافی نیستند.
این روزها با استفاده از تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات شبکههای اجتماعی، تبلیغات برنامههای موبایل و انواع دیگر تبلیغات آنلاین میتوانید مشتریهای هدف خود را به دست بیاورید. از طریق تبلیغات آنلاین، مجبور نیستید مانند رسانۀ تبلیغاتی سنتی (تبلیغات چاپی یا تلویزیون)، برای مخاطبان گستردهای جذابیت داشته باشید. تبلیغات دیجیتال به شما کمک میکنند به افراد خاصی دسترسی پیدا کنید که دقیقاً با علایق کلیدی و نیازهای مخاطبان هدف شما مطابقت دارند و باعث افزایش فروش کسبوکار شما میشوند. پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به خوبی میدانند که محتوای منتشر شده در آنها چقدر برای کسب و کارها مهم است و به همین دلیل، گزینههایی را برای تبلیغات کسب و کارها یا «حمایت مالی» (Sponsoring) طراحی کردهاند. تبلیغات در شبکههای اجتماعی میتوانند پیام کسب و کار شما را به مخاطبان هدف نمایش دهند و آنها را به برقراری ارتباط با برند و خرید محصولات یا خدمات شما تشویق کنند.
شعار تبلیغاتی نایک، یکی از الهامبخشترین شعارهای تبلیغاتی در تاریخ است. شاید تعجب کنید اما گاهی افراد شناخت کاملی از برند خود ندارند؛ این شناخت شامل اطلاعات دقیق در مورد محصول، ویژگیها، مزایا، و نقاط قوت و ضعف شما میباشد. اگر تبلیغات ایمیل را به درستی اجرا نمایید از مزایای زیر بهره مند میشود.
هدف اصلی پستهای تبلیغات همسان آگاهیبخشی یا سرگرم کردن مخاطبان است اما در آنها محصولات یا خدمات برندها نیز معرفی میشوند. در واقع، بازاریابی مجدد شانسی دوباره برای تبدیل مخاطب به مشتری، افزایش میزان فروش و جذب مشتریان جدید از طریق تبلیغات را به کسب و کارها میدهد. میتوان در پلتفرمهای تبلیغاتی مختلفی مانند گوگل، فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و...
تبلیغات شما باید منحصر به فرد و متمایز باشد تا مخاطبان و مشتریان مورد نظر خود را جذب کنید. با مشخص کردن گروه اهداف خود و جذب کردن مخاطبان با جلوه های بصری و داشتن تیتری جذاب به همراه استفاده از پلتفرم های ارتباطی می توانید تبلیغی مناسب و جالب توجه بسازید. زمانی که برای یافتن آمارهای مخاطبانِ روشهای تبلیغاتی تحقیق میکنید، مطمئن شوید که این آمارها توسط منبع معتبری تأیید شده است. همچنین، هنگام تحقیق از کارکنان بخش فروش درباره تعداد مخاطبان، تیراژ چاپ و هزینه تبلیغات بپرسید. برای مثال، فضای تبلیغات در روزنامهها بر اساس تعداد ستونها و اندازه تبلیغات در صفحه قیمتگذاری و فروخته میشود اما در بخش «نیازمندیها»، تعداد خطوط آگهی معیار قیمتگذاری است. همچنین، ممکن است با رزرو چندین فضای تبلیغاتی در یک کانال، تخفیفهای مناسبی به شما تعلق بگیرد.
در روش اول یعنی استفاده از سیمکارت دو مشکل اساسی وجود دارد و یکی از آن ها نرخ زیاد هر پیامک است. تاثیر گذاری یک ترفند مهم از فایده تبلیغات است که حتما باید آن را در نظر داشته باشید. تبلیغی ایجاد کرده اید که مخاطبین را به خوبی تحت تاثیر قرار نداده است؟ ایرادی ندارد؛ گزینه ای دیگری را آزمایش کنید. فراموش نکنید زمانی که افراد از محصول یا خدمات شما آگاه باشند، شانس بیشتری برای تبدیل آنها به مشتری خواهید داشت. در ادامه ۱۰ مورد از دلایل تبلیغات را به شما ارائه میدهیم تا بدانید چرا باید تبلیغ کنید و این فعالیت چه سودی برای شما خواهد داشت. هزینۀ ارسال پست بهصورت فیزیکی بالاست؛ اما میتوان از پست الکترونیکی یا ایمیل استفاده کرد.
{آژانس تبلیغاتی چیست و چه وظایف و نقشی دارد
|}این محتوا میتواند به شکلهای مختلفی مانند مقالات، ویدیوها، پادکستها، اینفوگرافیکها، وبلاگها و … ارائه شود. هدف اصلی در بازاریابی محتوا، ایجاد رابطه با مخاطب، افزایش آگاهی از برند، و در نهایت، تبدیل مخاطب به مشتری است. با روش های مختلف تبلیغاتی زیادی که وجود دارد، انتخاب بهترین آنها می تواند گیج کننده باشد. با استفاده از سئوی محلی میتوان افراد ساکن منطقه جغرافیایی خاصی را به سمت وبسایت هدایت کرد. این شکل از بازاریابی برای کسب و کارهایی با فروشگاههای فیزیکی که میخواهند افراد ساکن منطقههای نزدیک را جذب کنند سودمند است. سئو چندفرهنگی نیز به تلاش برای جذب مخاطب از مکانهای مختلف دنیا گفته میشود.
محرکهای تبلیغاتی مؤثر با جلب توجه مجدد مشتریان بهسمت شما، احتمال خرید دوبارۀ مشتریان قبلی را افزایش میدهند. شما میتوانید از کمپینهای تبلیغاتی برای هدفگیری مجدد (Retarget) اعضای مخاطب هدف خود، ازجمله افرادی که در حال حاضر در پایگاه مشتریان شما هستند، استفاده کنید. با استفاده از تبلیغات میتوانید پیامهایی را که برای مخاطبان جذاب است به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف خود نشان دهید. شما میتوانید با استفاده از تبلیغات، شهرت کسبوکار خود را افزایش دهید.
اگر شما یک کسبوکار کوچک با بودجهٔ محدودید، هدف برای تبدیلشدن به برند اول در کشور، آنهم در عرض ۶ ماه، نه واقعبینانه است و نه به احتمال زیاد، امکانپذیر. میتوانید چند روز بعد، او را به خرید استند و پایهٔ گلدان هم تشویق کنید. شما با کمک چاوش میتوانید لینک اختصاصی خود را بسازید و گزارش دقیقی در اختیارتان گذاشته میشود تا عملکرد کمپین را زیر نظر بگیرید. همکاری در فروش به زبان ساده بهمعنای همکاری با دیگران برای فروش محصول است. همچنین اگر لازم است محصول معرفی شود، باید از قبل محصول را برای اینفلوئنسر موردنظرتان ارسال کنید.
قبل از تعیین یک بودجه، باید بفهمید که در تلاش هستید تا به چه چیزی برسید. بودجهٔ تبلیغاتی تخمینی از هزینههای تولید و نمایش تبلیغهای یک شرکت در یک دورهٔ زمانی معین است. مهمتر از آن، این پولی است که یک شرکت مایل است برای دستیابی به اهداف خود کنار بگذارد. پیشنهاد میکنیم مقالهٔ «۷ استراتژی تبلیغات مقایسه ای (+ ۶ نمونه)» را مطالعه کنید تا ببینید چگونه میتوانید از تکنیک مقایسه در آگهیهای خود، برای فروش بیشتر بهره ببرید. تبلیغات ویدئویی نهتنها فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با مشتری است، بلکه بهترین راه برای نشاندادن برتری کسبوکار نسبت به سایر رقبا است. مدیریت هزینههای تبلیغات کاملاً برعهدهٔ خودتان است؛ یعنی شما مشخص میکنید بهازای هر کلیک، چقدر از حساب شما کسر شود.
این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. «تبلیغات از طریق ارسال مستقیم» (Direct Mail Advertising) به شکلی از تبلیغات گفته میشود که در آن کسب و کارها کارت پستال، کاتالوگ یا تراکتهای تبلیغاتی خود را به شکل مستقیم به نشانی مخاطبان هدف خود ارسال میکنند. ارسال مستقیم تبلیغات به مخاطبان از استراتژیهای بازاریابی شخصی و بسیار پرهزینه است، چراکه ارسال پستی تبلیغات به تنهایی هزینه زیادی دارد. رویدادهای حضوری و آنلاین، فرصتهای مناسبی برای برقراری ارتباط میان کسب و کارها و مخاطبان آنها و معرفی برند و محصولات یا خدمات هستند. به همین دلیل تبلیغات و «بازاریابی در رویدادها یا ایونت مارکتینگ» (Event Marketing) از روشهای محبوب تبلیغاتی برای کسب و کارها محسوب میشود. در دنیای رقابتی امروز، جایی که کسبوکارها برای جلب توجه مشتریان با یکدیگر رقابت میکنند، تبلیغات نقش بسیار مهمی ایفا میکند.
بد نیست نگاهی بیندازیم به اینکه روشهای تبلیغات چگونه تغییر کردهاند و امروزه بازاریابان و تبلیغکنندگان از چه ابزارهایی استفاده میکنند. تیم تبلیغات یک شرکت، مسئولیت تبلیغ محصول یا خدمات آن شرکت را بر عهده دارد. البته تبلیغکنندگان میتوانند یک شرکت یا سازمانی باشد که تبلیغات روی بیلبورد، مجله یا تبلیغ از طریق سایت یا برنامۀ تلفن همراه برای دیگر شرکتها را طراحی و اجرا میکند.
استراتژی بازاریابی کلی شرکتها به طور معمول شامل یک برنامه برای تبلیغات است و این برنامه تبلیغاتی، بر فرآیند ساخت و انتشار پیامهای ترغیبکننده به منظور تشویق کاربران به انجام یک عمل خاص تمرکز میکند. در دنیای رقابتی امروز، جایی که کسبوکارهای کوچک و بزرگ برای جذب مشتری با یکدیگر رقابت میکنند، تبلیغات بهعنوان یک ابزار قدرتمند عمل میکند. با تبلیغات، کسبوکارها میتوانند محصولات یا خدمات خود را به طیف گستردهای از مخاطبان معرفی کنند و آگاهی از برند خود را افزایش دهند.
آمارها نشان میدهد در گذشته خریداران بیشتری تبدیل به مشتری وفادار میشدند. فایده تبلیغات بستگی به این دارد که چقدر کمپین های شما ادامه دار هستند. در دهه های اخیر در خریدهای آفلاین به خاطر قدرتی که انسانها از ماشین گرفتهاند امکان انتخاب بهتری پیدا کردهاند. در صورتی که نتوانید یا نخواهید از تبلیغات استفاده کنید، فضای بیشتری را برای استفاده رقبا ایجاد کرده اید.
آنها را بر حسب منطقه یا محصولاتی که دوست دارند در دستهبندیهای مختلف قرار دهید. شما آنها را به مشتریان خود و آنها شما را به مشتریانی که دارند، معرفی میکنند. میتوانید در این حالت، بهازای هر مشتری هم پاداشی به آنها دهید یا فقط در حد مبادلهٔ مشتری باشد.
بازاریابان اغلب از تبلیغات پولی استفاده میکنند تا نهتنها در مقابل افراد بیشتری قرار بگیرند، بلکه این قرارگرفتن چند بار اتفاق بیفتد. بسیاری از پلتفرمهای دیجیتال از ردیابهایی به نام «کوکیها» استفاده میکنند تا مشخص کنند چه کسی قبلاً تبلیغ شما را دیده است. به لطف این دادهها، کسبوکارها میتوانند همان مخاطبان را مجدداً هدف قرار دهند.
در واقع، بهینهسازی محصولات برای بهبود قابلیت دسترسی باعث میشود که افراد کمتوان یا دارای معلولیت نیز بتوانند به سادگی از آنها استفاده کنند. همانطور که پیشتر گفتیم، «تبلیغات کلیکی» (Pay-per-Click | PPC Advertising) شکلی از تبلیغات در بازاریابی دیجیتال است که به منظور افزایش ترافیک وبسایت در موتورهای جستجو انجام میشود. در این شکل تبلیغات، کاربران با جستجوی کلمات کلیدی خاص یا بازدید از صفحههای وب خاص، تبلیغات شما را مشاهده میکنند و با کلیک کردن روی آنها، به وبسایت شما هدایت میشود. سپس شما بهازای هر کلیک روی تبلیغات، مبلغی را به پلتفرم تبلیغکننده میپردازید.
تبلیغات هدفمند در اینستا